خانه / اسلایدر / تکرار رسوایی شبکه وابسته به آل‌سعود/روز هفتم آبان و استفاده از تصاویر دروغین برای گول‌زدن مخاطبان

تکرار رسوایی شبکه وابسته به آل‌سعود/روز هفتم آبان و استفاده از تصاویر دروغین برای گول‌زدن مخاطبان

جامعه نو:

شبکه ایران اینترنشنال که اخیرا با انتشار گزارشی از سوی روزنامه انگلیسی «گاردین» در مطلبی اختصاصی منبع مالی این شبکه را از سوی شرکتی مرتبط با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی انجام می‌دهد.

روزنامه گاردین امروز (چهارشنبه) نوشت، بودجه شبکه فارسی‌زبان مستقر در انگلیس به نام «ایران اینترنشنال»، از یک شرکت خارجی تامین می‌شود که مدیر آن تاجری از عربستان سعودی و مرتبط با محمد بن سلمان است.

گاردین در ادامه نوشت، سال گذشته میلادی بود که شبکه ایران اینترنشنال به طور ناگهانی در میان رسانه‌های حاضر در لندن ظاهر شد و حقوق‌های سخاوتمندانه‌ای به کارمندان پیشنهاد کرد که در بیشتر موارد دوبرابر آن چیزی است که رسانه‌های رقیب پرداخت می‌کنند اما این شبکه از صحبت درباره منبع مالی‌اش گریزان بود.

این منبع به گاردین گفته است «سعود القحطانی» مشاور ولی‌عهد عربستان سعودی که یکی از دو مقام ارشد عزل شده بعد از قتل خاشقچی است، در تامین هزینه‌های مالی تلویزیون ایران اینترنشنال مشارکت داشته است.

این شبکه اخیرا و همزمان با هفتم آبان با انتشار ویدئویی از فیلم‌های که سال گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود، مدعی شد این فیلم‌ها مربوط به ۷ آبان امسال است!

تصویری از ویدئوی دروغین پخش‌شده از ۷ آبان ۹۷ از شبکه ایران‌اینترنشنال

تصویر اصلی مربوط به سال‌های گذشته در برابر تصویر دروغین شبکه ایران اینترنشنال

با جستجو و بررسی‌های ساده صورت گرفته در سایت یوتیوب در قسمتی از این ویدئو دروغین که تعدادی از تصاویر اصلی و کذب را با هم به نمایش گذاشتیم، ادعا شده در روز ۷ آبان، برای ممانعت از حضور مردم در کنار مقبره کوروش، بالگردهای نیروی انتظامی در کنار جاده منتهی به پاسارگاد مستقر شدند.

تصویری از ویدئوی دروغین پخش‌شده از ۷ آبان ۹۷ از شبکه ایران‌اینترنشنال

تصویر اصلی مربوط به سال‌های گذشته در برابر تصویر دروغین شبکه ایران اینترنشنال

در ویدئوی منتشر شده در ایران اینترنشنال، فردی مدعی می شود روز ۷ آبان است و جاده‌ای خلوت که بنابر ادعای گوینده منتهی به پاسارگاد می شود، در محاصره بالگردهای نظامی است و جالب اینجاست که این ویدئو سال گذشته و بدون صدا منتشر شده بود.

این دروغگویی ناشیانه ایران اینترنشنال موجب شد که حتی اپوزیسیون و ضدانقلاب خارج نشین هم واکنش نشان داده و این شبکه سعودی را رسوا کنند.

عکس/ امین فردین از خبرنگاران ضد انقلاب در ویدئویی به این دروغ ایران اینترنشنال واکنش نشان داد

گفتنی است، عربستان سعودی ۲۵۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی شبکه ایران اینترنشنال، تلویزیونی که هیچ تبلیغاتی پخش نمی‌کند، کمک کرده است.

ایران اینترنشنال شبکه فارسی زبان مستقر در لندن اوایل تابستان گذشته و همزمان با برگزاری همایش گروهک تروریستی منافقین در پاریس، به صورت زنده به پخش این مراسم اقدام کرده بود.

منابع: جام نیوز

درباره jameye no

پیشنهاد بررسی

تلاش بهائیت برای ارائه تصویری غیرواقعی از اسرائیل!

بدون شک نقش یهود و نفوذ افرادی همچون عبدالخالق یزدی و…، در ایجاد و نفوذ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *